skip to Main Content

2,5 tim

7,5 km

250 m

Njut av en härlig fjällpromenad på pistad vinterstig.

Vinterstigen följer till stora delar Renfjällsrundan nr 123, men vill du vara helt säker på ett hårt och fast underlag rekommenderar vi sträckningen mellan ”Köja” och Vita Renen.

Starta vid liften Ravinbanan och gå vänster uppför backen Kilan. Följ den pistade vägen förbi vindskyddet Koran och efter ett par kilometer kommer du fram till serveringen Vita Renen, där du kan äta lunch. Här ligger även värmestuga och vindskydd. Passa på att ta en skön paus i det underbara fjällandskapet. Hem igen går du samma väg tillbaka.

Det går också att börja och avsluta din vintervandring i Dalen. Här följer du Renfjällsvägen genom stug- och tomtområdet och fortsätter vidare rakt fram. 100 m efter att du korsat en skoterled kommer du fram till Renfjällsrundan. Vik in till vänster på leden och vandringen fortsätter därefter 1,5 km till serveringen Vita Renen. Gå tillbaka samma väg eller via ”Köja”.

Klicka på bilden för att se kartan större »